Wednesday 7 November 2012


REFLEKSI MINGGU KE-7

Salam dan selamat sejahtera kepada semua,salam 1 Malaysia.....
  Pejam celik,pejam celik,dah masuk minggu ketujuh bagi kursus Komputer dalam Pendidikan ini.Jika diimbas kembali,pastinya teringat akan pada mulanya kursus ini,,memang banyak tekanan serta sering di marahi oleh Puan Fariza,kerana terlalu banyak kesilapan dibuat..hehehe,tapi semua itu dahulu,sekarang pembelajaran bertumpu pada diri sendiri.Hanya merujuk proforma.Tiada lagi sesiapa yang ingin ambil kisah tentang tugasan Komputer dalam Pendidikan sekarang.Eeeem,,rasanya bosan juga tiada orang nak marahkan kita nie,,hehe.
   Tugasan pada minggu 7 ini adalah dikehendaki untuk membuat mini research melalui tugasan yang lepas.Proses untuk membuat mini research ini,bagi saya amat menarik..Pada mulanya,saya dikehendaki melayari laman web tersebut untuk mengetahui pekara asas tentang cara dan proses dalam membuat/merangka soalan.3 Link URL tersebut adalah.:


Selepas itu,saya membuka Link untuk ke Survey Monkey melalui Link,www.surveymonkey.com....untuk menulis soalan melalui survaymonkey saya perlu membuka akaun terlebih dahulu.Selepas itu,saya terus sign in.Melaluinya,saya merangka dan terus menulis soalan mengenai tajuk tugasan saya,iaitu Perisian sumber Terbuka(OSS).
Cara-cara untuk membuat soalan di survey monkey adalah,

STEP 1

STEP 2

STEP 3





Selepas itu,saya postkan soalan tersebut ke Fb Groups saya,dan menjemput rakan-rakan untuk menjawab soalan saya.Terdapat pelbagai komen daripada rakan-rakan,Alhamdullilah..soalan saya di jawab oleh mereka..

















No comments:

Post a Comment